Co jeść, żeby nie chorować


Co

Po co łykać tabletki, jeśli większość niezbędnych witamin oraz mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, możemy dostarczyć wraz z pożywieniem? Czy wiesz, co jeść, aby poprawić swoją odporność i unikać chorób? Warzywa i owoce są oczywistym wyborem, ale które z nich należy jeść w większych ilościach? Podpowiadamy!


#1 Cebulaki


Warzywa cebulowe, czyli cebula, czosnek, por i szczypiorek są doskonałym źródłem związków siarkowych, a ponadto posiadają dużo witaminy C, A, B oraz E. Działają bakteriobójczo oraz grzybobójczo, dzięki czemu doskonale chronią nas przed chorobami.


#2 Dynia


Natura podpowiada nam, co należy jeść, dlatego wykorzystujmy warzywa i owoce sezonowe! Dynia jest świetnym tego przykładem! Witamina C, wapń, fosfor, potas, magnez i żelazo to doskonała mieszanka przeciw-chorobowa. Kupując dynie, wybierajmy te o jak najintensywniejszym kolorze – mają więcej karotenu.




#3 Kapusta (najlepiej kiszona!)


Witaminy, które zawiera kapusta aż ciężko zliczyć! My, Polacy, uwielbiamy wszelkiej maści kiszonki – i dobrze! Kiszenie warzyw polega na wytworzeniu się w naturalny sposób kwasu mlekowego (tzw. fermentacja mlekowa). Spożywanie kiszonej kapusty lub innych kiszonek sprawia, że kwas ten dostaje się do naszych jelit, tworząc doskonałe warunki do rozwoju korzystnych bakterii jelitowych. Niektórzy naukowy mówią, że jelita to jeden z najważniejszych organów w naszym ciele, a ich zdolność do ochrony naszego ciała jest nieoceniona.


#4 Nie chcesz chorować? Jedz pieczarki!


Te popularne w Polsce grzyby działają antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo. Eliminują wolne rodniki, zmniejszając ryzyko zachorowania na raka, a także posiadają selen, który jest niezbędny dla naszego organizmu. Badania dowodzą, że niski poziom selenu zwiększa ryzyko zachorowania na grypę. Jedzmy pieczarki – są nie tylko pyszne, ale i zdrowe!


#5 Cytrusy


Wiadomo – cytrusy to ogromna dawka witaminy C, która wzmacnia naszą odporność. Które z nich będą najlepsze? Najwięcej witaminy C mają grejpfruty. Jedząc je regularnie, możemy zapomnieć o łykaniu tabletek. Jeżeli ich kwaśny smak stanowi dla Ciebie problem, wybierz pomarańcze lub popularne w Polsce mandarynki.




#6 Ryby


Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 – oto co mają nam do zaoferowania ryby. Co to w skrócie oznacza? Tłuste ryby morskie posiadają dużo tego kwasu, który chroni nasz organizm przed wszelkiego rodzaju infekcjami. Jakie ryby będą najlepsze? Zanotujcie:

Tuńczyk, śledź, łosoś, sardynka, makrela


#7 Herbatka z miodem


Miód to naturalny i pyszny lek. Warto go używać jako słodzika, zamiast cukru. Jedna łyżka miodu dziennie, jedzona przez cały rok, działa jak naturalna szczepionka! Uwaga – nie rozpuszczajmy miodu we wrzątku! Jeżeli słodzimy nim herbatę, zaczekajmy, aż jej temperatura lekko spadnie.



 

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję politykę cookies